fredag 2 november 2007

Primal psykologi

Ett tydligt gangbang med afrikanskt tema


Scen: En terapeutmottagning i Alvik. Mager utsmyckning. Ett par hyllplan med olika böcker fyllda med lögn. En schäslong och två fåtöljer ockuperar golvytan.


F: Hur mår du idag?

T: Jag vill ligga med min mor och döda min far. Går det att bota?

F: Nämen Theresias, det där har du ju bara läst i någon bok.

(tystnad)

T: Jag vill ha en kopp kaffe.

F: Vad är det som gör att du vill ha en kaffe just nu? (hon betonar nu)

(tystnad)

F: Vad är det med en kopp ka.... (blir avbruten)

T: (skriker) DÄRFÖR ATT JAG BEHÖVER NÅGOT ATT DOPPA BALLEN I INNAN JAG FULLSTÄNDIGT GÅR UNDER AV TRISTESS, TIDSFÖRLUST OCH DIN MÖGLIGA UPPSYN!

(tystnad)

F: (nervöst) Mjölk?

------------------------------------------------

Jösses. finns det överhuvudtaget inte en psykolog med grimmor på sina stallhästar? Jag äter hellre spik på tvären än låter mig manipuleras av någon ljuverhjärna med universitetspoäng. Nåja en pulverkopp senare fräste jag henne i pruten så furiöst att skiten yrde över korkmattan i plast. Mellan stötarna röt jag att jag aldrig mer vill ha lättmjölk i kaffet. Hon själv roma om hårdare behandling vilket gjorde mig frustrerad. Ungefär som en patient till Doktor Mengele försynt skulle påpeka att han glömt använda griptången. För att få slut på tjafset så ryckte jag loss en fikusplanta ur en ensam kruka och drev på henne värre än kuskar på olympiatravet. Som grand finale tryckte jag in plantan i det rosa och fyllde kaffekoppen min tömning.

Efter att hon druckit upp sörjan satt hon bredbent i fåtöljen med en mindre Hortuskatalog utstickande från könet och började lite skamligt kvittra om vikten av att ge sig hän och att hon behövde tjänstledigt. Hon såg för jävlig ut. Rödsmiskad och täckt i jord, avföring och saker jag inte visste namnen på. Eftersom hon var biljetten tillbaka till mitt arbetet som ledare och pedagog höll jag god ton och la till ännu en akt på detta vidriga skådespel. Hon fick under obegriplig förtjusning slicka mig ren. Det visade sig även vara praktiskt eftersom mottagningen verkade sakna dusch.

Jag lämnade det härjade landskapet och påminde mig själv om att jag hade tre PET-flaskor uring att göra slut på. Mot Norrmalmstorg alltså.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hortuskatalog? Haha, klockrent. Ska man kanske boka hos psykolog nu när det snart är jul och man är på jakt efter en gran?

Anonym sa...

Oj. Är det här verkligen sant, allt det du skriver? Visst har man hört talas om fisting, men fikus-ing? Känns det inte lite kvasi-gay? Att ersätta sin heterolem med en fikus, alltså?

Anonym sa...

Ska det föreställa ett bäcken eller?