lördag 17 november 2007

Det Värsta av det Värsta - No. 1

Mogi, numera med Internet-förbud


Den här spralliga tjejen har fått fler svensklärare att ta livet av sig norrmän har klubbat sälar. Med uppenbart övermod reflekterar hon över saker under och över hennes egen förmåga att formulera klara meningar och tankegångar. Ämnen som integration dryftas med en fyraårings envishet trots att detta illitterära monster gör anspråk på en ålder av 18 år.

"Vi åkte förbi Rinkeby när vi vart på IKEA, där stod skyltarna utanför kebab restaurangen eller var det kallas på arabiska....hur ska en svensk någonsin kunna äta där? Jag kan ju inte ens läsa menyn! vad är det för slags "integration"?"

Blandas med evergreens som...

"Där inne träffade man på Martin, Philip och le Fredrik och även Sofia och Emilia :D Guuuud va glad jag blev när jag stötte på le Emilia på whitan toalett!! Vi hade iaf le best time på Whitan! träffade även på Viktor, le ex granne till jenny!"

Bloggens visuella estetik är en ordspya mot en fond av suddiga semesterbilder från franska rivieran. Det är som bäst en oerfaren orgie i klipp och klistra som till och med föräldrar av en begåvningshindrad treåring blir ledsna och besvikna av. Ändå envisas våpet med att spotta i motvind utan att se loskan. Med en rutten trästams ihålighet forsätter hon att glatt studsa fram som en fertil hundvalp, vilket faller på sin egen avskyvärda orimlighet.

Det är monumentalt bedrövande och samtidigt ofattbart eggande att denna så kallade människa har mer läsare än de allra flesta bloggidioter, mig själv inklusive. På ett alldeles genialiskt omedvetet sätt illustrerar hon världens tillstånd och blir en undergångens Teletubbie. Så okära Mogi. Jag avskyr dig lite mer än alla andra. Internet är fullt och du måste lämna det.

Epilog: Nummer ett betyder inte någonting annat än att Mogi är den första i raden. Jag väljer det solkade rosa som den första bland många. En bra ingång utan betydelse för utgången. Dra åt helvete.

4 kommentarer:

Spets och snor sa...

Hej!
Jag gillar att du har en kritik granskning av allt och alla. Du har gett mig någon syrlig kommentar vill jag minnas. Nu vet jag inte om jag fick en trevlig eller syrlig kommentar. Jag friar hellre än fäller så jag antar att den var trevlig. Ha en bra kväll! Helena

Theresias Lidbom sa...

Du borde fälla.

Spets och snor sa...

Tydligen är jag ju så pass het att du inte kan låta bli att hälsa på mig i alla fall :-)

Anonym sa...

Du är bara avundsjuk.