torsdag 1 november 2007

Pumpa

En annan form av sjukdom


Det har kommit till min kännedom att någon onödig importhögtid kallad Halloween nu står inför dörren. Denna sjuka pest bör utrotas. I samma takt som Karies och Baktus gör glädjevolter i överviktiga spägrisars slemmiga munhålor jublar finansfittor för ännu en högtid där barntillverkat skräp höjer någon meningslös kvartalsrapport. Och för vad? Några krystade skratt, en nedsölad blöja och ett perverst sug efter socker och gelatin. Jag har svaga minnen av att det här inträffade även förra året men i år ska jag vara mer förbered. Har precis kommit tillbaka från ett fotolabb med upptryckta kopior av könssjukdomar i full blom. En riktigt skabbig manslem med snorande vårtor i A3-format kanske får glinen att komma på bättre tankar?

Innan några meterhöga gödselproducenter i spindelmanskostym belönas med en sådan excellent biologilektion måste de ta sig igenom en liten hinderbana jag ordnat med fiskelina, grus och tamponger. De kommer gråta efter den torkade frukten de slängde efter en oartig räd mot grannhuset. Den översta delen på mitt trapphus i stort sett min egen. Vilket ger hinderbanan gott utrymme. Grannen har inte lämnat lägenheten på tre år. Jag brukar lukta i brevlådan emellanåt men än så länge ingen stank av ett mikrokosmos värre än fotsvamp.

Mer än jag velat erkänna påverkade gårdagsnattens fyllecell mig i en negativ riktning och svunna tankar och känslor jag glömt återvände. En paranoid virverlvind rycker i mina nerdragna persienner men hinderbanan har piggat upp. Fortfarande inte hört något om min återanställning. Jobbar psykologfittan emot eller med mig? Kanske var bröderna gödsvin på Västerbron mer än bara en slump?

Inga kommentarer: