onsdag 21 november 2007

Ett tobaksrelaterat spratt

Freddi och hans inte alltid så fokuserade gäng


Det här grådaskiga lilla aset (till vänster) suger tobakskuk för att förtjäna sin veckopeng. Som anställd av vår tändstickstillverkande tobaksjätte Swedish Match springer han runt och bedyrar hur snus är bra för folkhälsan. Inte mig emot. Folk kan proppa i sig vilken skit som helst utan att jag bryr mig nämnvärt mindre än vad jag bryr mig om sommarkatter. När sedan idioterna gnäller om sina laster och hur svårt det är att bli av med den blir jag under normala omständigheter vansinnig och skär genast sönder några bildäck. När den som drabbas råkar vara mig själv blir det naturligtvis annorlunda. Någon måste betala. Mitt höstlov blev visserligen intressant på grund den ohyggliga abstinensen men i slutändan blev min bästa Jofa-hjälm förstörd och det plågar mig oerhört. Genom ett litet spratt har jag bestämt mig för att den hippokratiska skammen och kuksugaren Freddi (sic) Lewin ska få svettas lite. Ett brev betyder ju så mycket.



From: Theresias Lidbom (theresias.lidbom@hotmail.com)
Sent: Wednesday, November 21, 2007 11:57:10 AM
To: freddi.lewin@swedishmatch.se
Subject: Valpar

Hej Freddi.

Jag slutade med snus för ett par veckor sedan. Mycket skit har man läst på baksidan av doserna men aldrig har det skrivits att man kan bli väldigt arg när man slutar. Jag blev arg. Jättearg faktisk. Så arg att jag slog ihjäl grannfamiljens bjäbbande lilla skithund med en Pet-flaska nyinköpt julmust. Det blev ett jävla liv, lite väl mycket för en gammal tax enligt mig men barnen blev i alla fall väldigt ledsna.

Nu skull jag vilja ha fyra hundra spänn att köpa en ny för. Jag känner en snubbe som säljer konserver och valpar ur bakluckan på sin Toyota i Värtan och för fyra hundra kan jag nog få två medelslitna jyckar, en extra som plåster på såren tänkte jag.

Jag släpps på torsdag, OM DEN LILLA JÄVLA FITTAN TILL ÅKLAGARE TYCKER DET PASSAR, så jag tänkte jag kunde svänga förbi huvudkontoret och hämta stålarna på fredag. Det går bra med rikskuponger.

Hälsningar/
Theresias

P.s Jag vill ha en julmust också, den andra pajade.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Får man hota någon så där?

Anonym sa...

Freddie är grym! Han var läkare hos oss förut!

Anonym sa...

Dessutom är snus 100000000 ggr bättre än att röka vilket är Freddies poäng!

Theresias Lidbom sa...

Förutom då att man slår ihjäl hundar. Om jag rökt hade jag aldrig fått fatt på den lilla tax-fittan.

Anonym sa...

Ruggigt kul, en blogg i min smak