onsdag 14 november 2007

Mitt höstlov - dag 3

Kåt


Heroinister har det alltför enkelt var allt jag kunde konstatera när jag försökte bryta min nikotinvana. Det var svårt att få tankarna att samlas på någon kreativ eller funktionell plats. Ett tryck över bröstet och det nöp om hjärtat. Jag greppade Ojoj i båda öronen och skrek att jag skulle dö.
- Ojdå, svarade han och jag slog honom i magen.

Det enda som kunde återskapa min forna intellektuella överlägsenhet var promenader. Något hände i en lite snabbare än lagom takt, den där bedövande luddigheten man ser på foton föreställande någon home coming queen utan framtid försvann från min rostiga Creutzfeldt-Jakob-kastrull. Så mycket som möjligt ville jag behålla min nyfunna skärpa så jag gick utomhus och inomhus. Ibland blev jag tvingad att stanna och intellektet havererade från Julius Ceasar till Maud Olofson. Trots handikapp lyckades jag utav Ojojs kalsonger, modell Y-front, och några inkontinensskydd bygga en dofthåv för löptikens hormonella No5.

För första gången på flera dagar kunde jag hånle. En kvinnlig hund i kalsong känner sig väldigt dum och det roade mig. Nåja byrackan fick springa omkring och läcka medan godsakerna samlades in och jag fortsatte gå fram och tillbaka. Under kvällen togs blöjan av och en process ägde rum. Processen är tråkig att beskriva så jag kallar den hemlig. Kontentan av det hela var i alla fall att jag besatt en liten flaska högkoncentrerad kåtdoft för hundar. Det finns inte en manlig hund med intakta kulor som kan motstå det här. Tyvärr fick jag vänta tills morgondagen. Det hade mörknat. Jag fortsatte promenera.

Inga kommentarer: