måndag 29 oktober 2007

Mentala förberedelser

Gråtsoffa

I mitt tidigare miserabla liv har jag besökt tre olika psykologer. Ena gången ville jag bara knulla (vilket fullständigt misslyckades) men de andra gångerna blev jag tvingad utav chefer på tillfälliga arbetsplatser som trodde sig veta vad anställda behövde. Ena gången var det på djurskyddsmyndigheten efter en incident jag helst vill glömma. Andra gången blev jag som städare på Esrange i Kiruna påkommen av någon astronautfitta när jag försökte betäcka en medelstor raket. I mina ögon en total ickehändelse. Vem vill inte skicka sina smutsiga genpool till o-chartrat territorium? Dessutom var det inte jag som byggt bränslefyllda fallosar att sprätta ut i ett stort ingenting för att jaga svar som inte existerar.

Min erfarenheter av psykologer är inte av Eurodisney-kaliber men trots det ganska dåliga. Första gången ett vrak till bög som gråtande började yra om smutsiga clownkostymer. Jag var tvungen att hota honom till livet innan han slutade och skrev ett intyg att jag var i yppersta mentala kondition. Andra gången någon sugga som inte kunde släppa raketen och bad mig beskriva den i om och om igen. Efter tre gånger hotade jag även henne till livet.

Med det bagaget gör jag nu vissa förberedelser. Jag har övat in ett liv som inte är mitt och packat ner vissa verktyg ifall det blir fult.

Inga kommentarer: