torsdag 28 juni 2007

Uppvärmda solarium

Helvete as ketchup kuk fan fitta ändtarmscancer och rutten könssaft. Morgonens röstövningar anger tonen för resten dagen. Arbetet på Ekorren är nästa vecka tillfälligt över när semester inträder för min del. Idag lockade den feta chefskärringen med någon form av plastkort som ger tillträde till ett unket svettpalats. Friskvård kallade det parfymsjuka torrfnasket plastkortet. Jag blev mycket upprörd eftersom jag känner mig betydligt friskare än samtliga på den här institutionen ser ut. Men för att stilla en proteststorm gav jag ett svagt löfte att utnyttja möjligheten att beträda lokalen där olyckliga, överviktiga och kriminella avskum lönnlöst försöker skulptera sina kroppar i den hopplösa tron om att livet förändras till det bättre.

Ilskan växte i mig under dagen. Jag kände mig lurad att tidigt i morgon spänna fast mig i någon anordning som ska förbättra något som på mig redan är perfekt. Till råga på allt sprängdes ett sådant svettpalats i luften tidigare idag. Förhoppningsvis har talibaner intagit staden och bestämt sig för att spränga skiten ur allt runkvängligt. Jag vill minnas att jag tidigare i år skrev till Osama Bin Laden och nämnde för den där jävla getknullaren Lasse Kronér och Linda Rosing som potentiella måltavlor. Den lakansbeklädda kamelfittan trotsade inte helt oväntat all hyffs och svarade inte. Och så vitt jag vet befann sig varken Kronér eller Rosing på träningslokalen som sprängdes i luften. Jag fasar för morgondagen.

Inga kommentarer: