tisdag 26 juni 2007

Midsommaräckel

Äcklet kom i dansens form. Parken täcktes av en osynlig, stinkande dimma av svett, sill och potatissallad. Det enda som skar itu stanklocket var retarderade vuxna och fullständiga dumhuvuden till barn som skuttade rund en björkrisbeklädd stång. Ingen av dessa pryda, tjocka och svettblöta hemmapappor och hemmamammor verkade begripa att stången är en övertydlig symbol för penisen med tillhörande par spermasäckar.

Jag har naturligtvis ingenting emot att folk springer runt en kuk men det irriterar mig väldigt när kukdyrkarna inte inser att det är en kuk de dyrkar. Jag såg det därför som min uppgift att upplysa det picnickande folket om detta för festen basala men uppenbart förträngda fakta. Jag hindrade mina kväljningar och drog in så mycket luft jag kunde och skrek.
- Stången är en kuk! Stången är en kuk!

Därmet, vilket jag borde förstått, fick jag mer uppmärksamhet än jag egentligen eftersträvade och några tofsklädda hembygdsmän tvingade mig till reträtt i ett skogsparti. De fega fiolspelande asen gav tillslut upp. Väl ensam lät jag fingrarna dansa runt min egen stång i midsommarens enda sanna anda.

Inga kommentarer: