onsdag 20 juni 2007

Kungliga idioter

Riksidiot


Gårdagen hade tärt mer än jag räknat med. Jag bestämde mig för att åka till Kungliga Tennishallen för att repa lacken på några dyra bilar. Det har stärkt moralen vid tidigare tillfällen. Besvikelse är ett inadekvat ord för att beskriva det jag såg på den så kallade kungliga parkeringen. Skulle dessa rostangripna Saabar, Skodor och Oplar höra hemma i någon form a monarki-sammanhang. Jag avskyr naturligtvis monarkin och dess hopplöst obegåvade regent som inte riktigt kan beskriva skillnaden mellan sitt eget huvudet och Silvias hängiga arschle. Men monarkins idé är väl ändå se ner på människor som inte bedriver organiserad inavel? Hur kan man se ner på någon från förarsätet på en Skoda?

Det går naturligtvis inte och för min del skänker det inte samma glädje att repa lacken på en budgetkonserv som en ska vi säga Lexus eller Bentley. Lite håglöst sprang jag omrkring på parkeringen. Lyckades till sist förmå mig att olla dörrhantaget på en Volvo men på det stora hela var utflykten ett misslyckande.

1 kommentar:

Anonym sa...

Vad är "Kunliga" idioter? Är dom värre än dom vanligt kungliga dylikarna?