måndag 18 juni 2007

För hemskt för att sova

Klockan är sent och Sverige drömmer om guld i någon obetydlig sport. När de vaknar är de ännu en dag närmre det oundvikliga men det ignorerar de som dumma strutsar. Att de kan låta bli att se kriget som kommer är för mig obegripligt. Luften håller på att ta slut i denna pruttfyllda sfär och det bästa som kan sysselsätta deras meningslösa liv är någon ihålig hora med kirurgljuver och skatteskulder.

Nåväl, när klockan är sent brukar jag som förströelse lösa problem som utav den okreativa normgivande massan anses olösliga. Det är ett sätt att få tiden att gå och smickras av min genialitet. Denna tidiga morgon har jag ägnat åt att blanda ihop en vinegrette i vilken olja, vinäger och vatten aldrig skär sig, ett obetydligt problem som gäckat överviktiga kockar i århundraden. Efter att (mest för att roa mig) experimenterat med avföring blev jag kysst av genialitet och löste problemet på fem minuter.

Blanda olja, vatten, vinäger och kryddor. (För obetalbara miner kan jag rekommendera malört.) Tillsätt sedan några droppar potent diskmedel. Det är så fantastikst simpelt att min avsky för männskligheten förstärks. Att den behövde min hjälp är en skam som böghögar tillsammans med två miljoner andra.

Om några timmar sätter jag på mig munskydd och suspensoar för att förbereda en dag inom barnomsorgen eller barnsorgen vilket mer korrekt beskriver klientelets tillstånd. Ännu en dag av avsky, bakterier och kurragömma.

Inga kommentarer: